Cestovní pojištění vás chrání při cestách do zahraničí a zajistí úhradu nákladů na ošetření, hospitalizaci, léky nebo nezbytné převozy a repatriaci. Jak je to s cestovním pojištěním a úhradou léčby v případě onemocnění COVID-19? Co se stane, pokud kvůli nemoci budete nuceni zůstat v karanténě v zahraničí? A co, když budete muset kvůli onemocnění zůstat doma?
Pečlivě vybírejte pojišťovnu a čtěte podmínky
Platí to u všech pojišťoven i pojistek. Před uzavřením cestovního pojištění si pečlivě prostudujte, co pojištění kryje, v jaké výši, a zjistěte si možné výluky či možnost připojištění. Každá pojišťovna má jiné podmínky, limity i výluky a snadno se vám může stát, že co nabízí jedna pojišťovna, u druhé je nutné připojistit.
Kam cestovat, aby pojištění krylo i výdaje spojené s onemocnění COVID-19?
V případě cesty do zahraničí se vždy řiďte nařízením a doporučením Ministerstva zahraničních věcí ČR. V případě, že vycestujete do země, do níž je dle semaforu dovoleno vycestovat, země je označena zelenou či oranžovou barvou, jsou náklady spojené s onemocněním COVID-19 z cestovního pojištění kryty.
Pokud se i přes doporučení MZV rozhodnete cestovat do zemí, které jsou v semaforu vyznačeny červeně, je vaše cestovní pojištění platné, ale s kompletní výlukou všech nákladů spojených s onemocněním COVID-19.
Karanténa a cestovní pojištění
V případě, že se v zahraničí dostanete do karantény z důvodu prokázané nákazy onemocněním COVID-19, jsou veškeré výdaje spojené s onemocněním i karanténou hrazené z cestovního pojištění. Z cestovního pojištění tedy máte nárok nejen na úhradu léčby, léků a hospitalizaci, ale i na úhradu ubytování, stravy a dalších nutných výdajů.
Pokud se dostanete do tzv. technické karantény, tedy karantény bez prokázané nákazy, cestovní pojištění nekryje náklady na ubytování či stravu. Z cestovního pojištění ale můžete uplatnit nárok na právní pomoc spojenou s vymáháním vzniklých nákladů.
Storno zájezdu a cestovní pojištění
V případě storna zájezdu se situace liší pojišťovna od pojišťovny. Nejčastěji se setkáte s tím, že většina pojišťoven akceptuje storno zájezdu pouze v případě pozitivního testu na COVID-19.
Například pojišťovna Direct a Generali Česká pojišťovna nabízí připojištění storna zájezdu, jak v případě karantény při pozitivním testu, tak v případě preventivní karantény. Cestovní pojištění od AXA, České podnikatelské pojišťovny nebo UNIQUA nabízí připojištění storna jen v případě karantény z důvodu nákazy, ČSOB či ERGO toto připojištění nenabízí vůbec.
Nicméně, před sjednáním pojistky vždy doporučujeme důkladně přečíst aktuální podmínky a možná připojištění zvolené pojišťovny.